Élménybeszámolók

  • JÁSZSÁG TROPHY MILLERS OILS CLASSIC KUPA I.FUTAM 25

    2024. május 3. (péntek)

    AEROPARK-TÖLGYES CSÁRDA 2024. április 20. Visszatérés a versenyek világába, nem is rossz eredménnyel

    Ennek a kupasorozatnak az első versenyére tavaly is jelentkeztem, de az eredményünk nem lett az igazi, igaz, a verseny közben szállt el a légtömegmérő a kocsiban, ennek következtében 1500-as fordulat alatt leállt a motor (akár menet közben is), illetve a gáz adást nem igazán követte. Mire kész lett a kocsi, már csak a végére tudtam volna visszacsatlakozni, de az sem jött össze. Idén már jó előre jelentkeztem a futamokra, bízva abban, hogy a kocsi nem fog rendetlenkedni ismét.

    Tehát visszatérve az eseményekre, a Millers Oils Classic Kupasorozat első versenye a Jászság Trophy volt, két etap, 148 km és nyolc 1/100 várt a résztvevőkre. A rajt igazán érdekes környezetben, az Aeroparkban volt (utoljára még a Kultmobil által szervezett Cars and Coffeen voltam itt, hiányoznak ezek a rendezvények is) a cél a szintén sok érdekességet tartogató Tölgyes csárda volt.

    Mi egy meglehetősen fárasztó hét után gurultunk ki Ferihegyre, az utolsó pillanatig úgy volt, hogy még nagyfiamat és a francia cserediákját is mi visszük ki a reptérre, de ők inkább az egy óra plusz alvást választották.

    Márti és én reggel átautóztunk a repülő múzeumba, itt rajt előtt nézelődtünk egy kicsit, majd meghallgattam az eligazítást, és a megfelelő időben elindult a 34-es rajtszámú Mercedes kombi, azaz mi.

    Első etap Aeropark-Jászberény (102 km, 140 perc)

    Az első 1/100 Gombán várta a mezőnyt, ez volt a Millers Oils-szakasz, 34 méter 9 másodperc. EGY hibapont, és még finom pogit is kaptunk. A következő mért szakasz Sülysápon a Molnár Órás-szakasz volt. Dupla beágyazott szakasz, 78,5 méter 19 másodperc, illetve 33,5 méter 9 másodperc. Itt volt az egyetlen igazi sorban állás az egész versenyen. Érdekes módon megjelentek olyan faros autók, amik mögöttem indultak és nem előztek meg, pedig lett volna alkalmuk, mert a település előtt némi technikai szünetet kellett tartanom. Itt 55+19 hibapontot gyűjtöttünk be. Innen Tápiószecsőre a Szövő utcába vezetett az utunk, itt jött a következő Alpa Gloves-szakasz, 29,5 méter 7 másodperc, 61 hibapont. A következő Greenline-szakaszt Tápiószentmártonban állították fel a szervezők. Ez egy érdekes szakasz volt, egy furcsa Y, az ember a kocsi orrával szakított, majd tolatás, balra az Y végén volt a cél, mindez 14,5 méteren 10 másodperc alatt, és ismét EGY hibapont. Az etapon Péteriben, illetve Farmoson egy-egy pecsételő pont is volt. Farmos után már csak egy hosszabb út következett Jászberényig, ahol a pihenő volt.

    Második etap Jászberény-Tölgyescsárda, Szentmártonkáta

    Az ötödik 1/100 rögtön a rajt után következett, itt egy dobó kockával kellett dobni, melyen betűk voltak és ennek megfelelően kellett teljesíteni az Oldtimer Naptár szakaszt, B 5 másodperc 22 méter, 28 hibapont. Innen egy kört tettünk egy külön próbával, mely az összes hibapontunk majd harmadát, azaz 100 pontot jelentet nekünk. A gyászos Re-Fuelled-szakasz Jászjákóhalmán várt bennünket, enyhe szűk kanyar, némi bólya, 18 méter 6 másodperc. Innen visszagurultunk Jászberénybe a hetedik szakaszra, 15 méter 4 másodperc, szűk kanyar 38 hibapont. A nyolcadik és egyben utolsó szakasz Nagykátán az Autóklubnál volt, egy 48 méteres Le Mans-i indítású 19 másodperces épület kerülés, 56 hibapont. Itt még a navigátorom csinált néhány lovas fotót (mily meglepő), és már indultunk is a Tölgyes Csárdába, itt ért véget a verseny, beparkoltunk és indultunk is ebédelni. Még a desszert előtt megnéztük a helyi autó gyűjteményt. Ezután következett az eredményhirdetés, két szakaszt is nyerünk (1, 4), a negyediket holtversenyben, abszolútban a 359 hibapontunkkal 17.-ek lettünk, kategóriánkban (OT 2) a 11. helyet értük el.

    Kifejezetten jó eredmény ahhoz képest, hogy 2015 óta ez a második versenyünk, és az elsőt nagyrészét versenyre nem igazán alkalmas járművel, becsületből vittük végig (a légtömegmérő a második szakasz után szállt el végleg). Ilyen előzmények után az út hazafele jó hangulatban telt, némi repce fényképezéssel. A többi futamra is beneveztünk, remélem, nem fogjuk sokkal rosszabb eredménnyel teljesíteni.

    Márti: Erre a túrára végre megérkezett a tavasz, üde zöld lett minden. Szép tájakon mentünk keresztül, itt-ott megálltam volna fotózni, de ezt a szintidő nem engedte. Abból a szempontból talán nem baj, hogy így is alaposan elfáradtunk a végére. A szervezők kedvesek voltak, az 1 hibapontos szakaszok után mindig utánunk kiabáltak, így már útközben lehetett örülni az apró sikereknek. Én a Jászság pónijainak is tudtam örülni, ha csak rövid ideig is, de etettem őket friss fűvel úton-útfélen. Az ebéd finom volt, megérdemeltük. Krisztián jó hangulatát kihasználva az eredményhirdetés és a desszert után visszavitettem magam egy repce tábláig, amit útközben láttam. Nos, a repce egészen a mellkasomig ért, tele volt rovarral, mégis boldogan pózoltam benne némileg sápatag, fáradt mosollyal. Akkor kell a repcében fotózkodni, amikor van fotós, ennyi. Jó kis nap volt, várjuk a következőt, a Mátra Trophy-t.

    Dr. Csáthy Márta, Kapus Krisztián

    Fotó, videó: Csáthy&Kapus

    Videó I.

    Videó II.

    Tölgyes Csárda

    lapozzon vissza