Címlap

• XXXI. MÁTRAI VETERÁNAUTÓ TALÁLKOZÓ GYÖNÖGYÖS 1629

2017. június 30. (péntek)

ÚJRA A MÁTRÁBAN 2016. JÚNIUS 24-26.

Csütörtökre (június 23.) kristályosodott ki a családban (Márti és én), hogy lemennénk Gyöngyösre, miután a házépítésben éppen holt idő van, a hiteligény beadásra került a bank felé, tervezni még nem kell. Hát letelefonáltam a szervezőknek, megkérdeztem lehet-e még nevezni, a válasz az volt, hogy természetesen, hát jelentkeztem.

Csütörtök este, amit tudtunk, összepakoltunk, pénteken reggel a kicsik az oviba már a Gyöngyösre hozandó alvó állatokkal mentek, munka után haza, Márti hazahozta Áront és hoztak ebédet a töröktől. Addigra már átálltam a Mercivel a ház elé és beleraktam a gyereküléseket. Bepakoltuk a maradékot, és lehordtam a csomagokat a kocsiba, Márti közben bement a kicsikért. Mindent bepakoltunk, mindenkit bekötöttünk és indulás.

Leértünk, itt sem volt túl sok autó, a Laky team, a rendőr Moszkvics, Miskolcról egy Renault, Bauer BMW, Krammermayer Károly kabrió Bogara, egy Hillman, egy gyönyőrű 190 SL, egy nagyon szép Spitfire MK3-as, egy szép Datsun 280Z, egy Opel Blitz Tűzoltó autó és néhány motor, illetve a kempingező Rozsnyói kommandó összesen 38 autó és 11 motor (a programfüzet adatai szerint, de nem volt itt mindenki). Kipakoltunk, regisztráltunk, fizettünk, megkaptuk a kért szobát megfelelő mennyiségű ággyal és törülközővel. Márti kabriók utáni lelkesedésére válaszul András a Triumph tulaja közölte, utazhat a Spitfire-ben majd, ha szeretne

Felpakoltunk, vacsora a szokásos pörkölt, egy ideig beszélgettünk, ezután elindultunk hideg üdítőt venni és autót mosni. Hosszas keresgélés után önkiszolgáló mosót találtunk, majd miután sikerült aprót szerezni, Márti lecsapta a kocsit, nagyon élvezte. Visszamentünk fürdés, fekvés, alvás.

Másnap korán reggel ébresztő, héttől reggeli, majd indulás a főtérre. A főtéren ugráltak a hajrálányok, 845-től megnyitó, kilenctől indul a verseny. Első feladat kiépített pálya gyöngyös főterén, szintidő 90 másodperc, mi 105 másodpercet mentünk, 15X5 azaz 75 hibapont. Amikor leértünk az első szakaszról, átlagsebességet kellett választani (25 vagy 50 km/h), mi a 25-öt választottuk.

1. etap Gyöngyös Fő tér-Abasár 9,6 km, 25 perc

Profi módón eltévedés nélkül értünk el Abasárra a Borrendelőhöz. Itt várt ránk a külőnpróba. Egy talicskába vagy 30 kilónyi tégla volt bepakolva, ez hozzá volt kötve egy fához. Egy súllyal a közepén a földre kék, illetve rózsaszín kupakos flakonok voltak lepakolva, a kéket fel kellett dönteni, a rózsaszíneket nem szabadott, 31 másodperc alatt teljesítettem a pályát, 31 pont.

2. etap Abasár-Detk 12,9 km, 32 perc

A következő etapon sem tévedtünk el. A templom mellett már a korábbi években is volt feladat, most egy felniről kellett négy csavart kicsavarni, majd visszacsavarni akkus eszköz segítségével (A szintidőre várakozás közben a mögém beszorult BMW-nek (ők 50-et választottak) centizve kellett elmenni mellettem, jól sikerült neki.). A feladatra a szintidő 25 mp volt én 38-at csináltam 13X2 26 hibapont igaz ők 32 akartak beírni, de ki javítattam.

3. etap Detk-Domoszló 10,9 km 26 perc

Egyszerűen nem tudunk eltévedni. A Deák Ferenc téren már szintén volt korábban feladat, most egy felnire hegesztett rúdra öt különböző abroncsot kellett dobálni, ami nem sikerül, 5 hibapont, a cél ledöntése 25 hibapont. ÉN 0 HIBAPONTOT CSINÁLTAM, hiába, jó vagyok. Itt is, mint minden állomáson a gyerekek tele itták és ették magukat.

4. etap Domoszló-Sástó 19,9 km 48 perc

Már-már unalmas, de egyenesen ide találtunk. Itt már nem volt feladat, csak ebéd az Oxigén Adrenalin Parkban. Elvileg kiállítás is lett volna, de erről inkább ne beszéljünk. A tűző napon állítattak bennünket, az ebéd valamilyen zsíros gulyás volt sületlen rétessel. (Maga a park is szerintem elég vacak).

Elindultunk visszafelé Mátrafüreden keresztül Gyöngyösre, Mátrafüreden fagyi, játszótér, majd pihenés, tisztálkodás a szálláson és jött a vacsora. Ez már egész jó volt. Jött a tánc a srácok összehaverkodtak az egyik MAK-os vezető unokájával, Kristóffal. Együtt randaliroztak tomboláig, kisétáltunk egy kicsit a szabad levegőre. A tombolán a kölykök, -Kristóffal kiegészülve- nagyon felpörögtek, mi egy tablet tokot nyertünk. Közben kiderült, kategória negyedikek lettünk. Tombola után fekvés, alvás.

Reggel ébresztő, majd reggeli, mily meglepő, virsli. Aztán indult a felvonulás Gyöngyösön körbe-körbe a Fő térre, Márti átült a Triumphba, Andrással tette meg az utat. Leparkoltunk, itt látszott igazán, milyen kevesen vagyunk, tavaly a Fő tér tele volt velünk, hát idén nem. Szokásos program: fagyi, jégkása, sétálgatás, duma. Mi különdíjat kaptunk a hajdani Volán, most KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. különdíját. Itt a díjért autóval kell kimenni, visszafelé szabályosan a fél várost meg kellett kerülni, hogy az ember újra a Fő térre jusson

* * *

Szép tájakon, kellemes időtöltés ez a túra, és 2016-ban még díjat is kaptunk.