Járművek

  • Petró Dávid és a 2012-es átlagtartók 1938

    2013. március 11. (hétfő)

    (Dáviddal Zuglóban találkoztam. Fiatal kora ellenére szép számú veterán járművel büszkélkedhet, az egész flotta felsorakozott a találkozón. a szerző)

    Igazából a motorozási „bolondéria” 14 éves korom óta tart, az első motor, ami igazán megfogott, az a Pannónia volt, aztán jött sorban a többi. – meséli Dávid.

    Az már akkor is retro motor volt. Pont egy retro?

    A családban a kocsink is retro volt, egy Trabant, talán innen jött a „fertőzés”.

    Nem csak ez a szép T5-ös csillog, vannak rajta díjak is.

    Átlagtartó versenyekre idén kezdtünk el járni. Kettőn voltunk, az egyik a 9. Old Motors Tourist Trophy a Velencei tó körül, a másik a 10. Pannónia Mgtsz Túrakupa Herceghalomban. Úgy néznek ki, hogy van egy 30 km-es kör, azt a térképen kijelölik. Menni kell egy kört, lemérik az idődet, aztán meg kell tenni a kört még egyszer, és a két köridőnek a lehető legközelebb kell lenni egymáshoz. Nem lehet használni időmérőt, gps-t, semmi ilyesmit. Az első versenyen 15 másodperc körül volt a különbség, a másodikon, Herceghalomban -azon én is meglepődtem- 6 tized másodperc. Az elsőn az oldalkocsis kategóriát sikerült megnyernünk, a másodikon abszolút elsők lettünk (az összes kategória legjobb idejével), valamint megnyertük az oldalkocsis kategóriát és a közönségdíjat is.

    Van oldalkocsi is, utánfutó is, mindent Te újítottál fel?

    Abszolút én újítottam mindent, először a motorkerékpárt sikerült megvenni 1998-ban, 17 éves voltam akkor, aztán egy évre rá megkapta az oldalkocsit, hiszen a Pannónia úgy az igazi, ha oldalkocsija is van. Pár hónap, mire az ember megszokja az oldalkocsit, addig nem is ajánlott nagy forgalomban közlekedni, de ha már hozzászokott az ember, akkor kezes bárány.Talán az utánfutó felújítása volt egy kicsit nehezebb, az egy ritkaság, 1967-68-ban gyártották őket és összesen 3000-4000 darab készült belőle. Igazából a felújítás csapatmunka eredménye, édesapám is műszaki érdeklődésű ember, nekem pedig műszaki végzettségem is van. Szerencsére Párom is nagyon szereti a motorokat, vezetni ugyan nem vezeti őket, de nagyon szeret velük foglalkozni, takarítgatni őket, sokat segít nekem a szerelésnél. Egyedül ezt a mennyiséget nem is lehetne bírni.

    Dávid kedves Párjával

    Ha lesz gyereketek, beülteted majd az oldalkocsiba? /Az esztergomi találkozón láttam egy motoros családot, nagyon kedves látvány volt a gyerek az oldalkocsiban, bukósisakkal. a szerző/

    Persze, természetesen.

    A csemete menthetetlenül motoros lesz?

    Ez kettős érzés nekem. Örülni fogok neki, ha motoros lesz, de ugyanakkor nagyon fogom félteni. Két balesetem volt, szerencsére mindkettőt megúsztam komolyabb sérülés nélkül, de tudom, hogy mi van kint az úton. Most már meg tudom érteni, amit 10-15 évvel ezelőtt még nem értettem, hogy az én szüleim is miért féltenek engem.

    Milyen motorra vágysz még?

    Az a stílusú Harley, ami itt van a sorban a motorjaim közt, az volt mindig a vágyam, egy igazi, kemény, kompromisszum mentes rock and roll motor.

    Egy Pannónia TLT?

    Tetszene, de már nem kezdenék bele. Annyit dolgoztam ezekkel, hogy örülök, ha őket fenn tudom tartani. Még most csinálok egy Trabantot, a családi Trabantunk volt, édesapám vette 1983-ban újonnan. Az utolsó csavarig szét van döntve, azt még befejezem, talán jövőre. Aztán ha bírom tartani a flottát, akkor én már nagyon boldog ember leszek. Az anyagiakat nem is mondanám, bár nyilván azt is emészti, de itt az idő ráfordítás, ami rengeteg.

    Készül a kolbász

    Ezúton is köszönjük a meghívást. /A képen Férjem falatozik, mellette Léna lányunk, aki (akkor még) csak babakocsijából méregette a csemegét./

    Dr. Csáthy Márta

    lapozzon vissza