Járművek

  • Opel Rekord egykor és most 1772

    2013. szeptember 26. (csütörtök)

    Ez egy 1965-ös Opel Rekord, új autóként 1966 júniusában helyezték forgalomba Magyarországon, Takács Úrnak fizették be a rokonok külföldről. 1966-tól 2008-ig nála is volt, összesen 76 ezer kilométert ment vele. Nagyon vigyázott rá, nyaranta a lányához utazott vele Németországba, de a hétköznapokon nem használta. Eredeti állapotú, megvan a szürke forgalmija, a kezelési utasítás, a szervizkönyv, a színprospektus, de még a bécsi autókereskedővel való levelezés és a vásárlásról kiállított számla is. - mondja járművéről Dr. Haidekker Péter.

    Mennyire lehetett nehéz behozni ezt a kocsit akkoriban?

    Mikor kapták, egy új Skodája volt éppen Takács Úrnak, azt el kellett adni, hogy ki tudja fizetni a vámot. Védővámok védték azokat az autókat, amikre tíz évet kellett várni.

    Milyen a motorja?

    Az 1700-as, tehát a nagyobbik motor van benne, 75 lóerős. Ez a luxus változat, ebben 4 sebességes váltó van, osztott ülés, kéthangú duda, könyöktámasz, különböző díszítések.

    Miért pont ilyen autót vásárolt 2008-ban?

    Akkor érettségiztem, amikor ez az autó kijött, 1965-ben. Az egyik barátom édesapja sebész főorvos volt, az igazgató főorvos érkezett hozzájuk egyszer egy ilyennel, persze elájultunk tőle. Nagyon extra volt ez az autó itt akkoriban, például Kabos Lászlónak volt még. Németországban a középosztály járt ezzel, meg a Ford Taunus-szal. 8600 márkába került anno, az sok pénz volt, mert 400-500 márkás átlagfizetések voltak. Részletre lehetett venni. Megörültem, mikor az interneten megtaláltam ezt a kocsit. A formája tetszik nekem igazából, kicsit amerikaias, mert az Opel 1927-től a General Motors leányvállalata. Ez a kocsi kicsit hasonlít egy Chevrolet-re, aminek hasonló „koporsó” formája van. Ezeknek az autóknak van elejük és hátuljuk. Elejük a mostani autóknak is van, de hátuljuk alig.

    Ez a piros belső a luxus kivitelé?

    A fehér színűeket általában piros belsővel rendelték, ez volt a divat, szerintem jól mutat.

    Milyen vezetni?

    Különleges. A 75 lóerővel jól megy, elég kényelmes is. Ami nagyon hiányzik belőle, az a szervo kormány. Nem is tudom, hogy parkoltak ezzel. A nagyvárosokban akkoriban már elég sok autó volt, nem tudom, hogy oldották meg a parkolást. A garázsba beállni vele kínszenvedés, jelentős izommunkát igényel.

    Szép nagy csomagtere van.

    A német családok már jártak például Olaszországba hetekre nyaralni, ehhez kellett a csomagoknak hely. Most a csomagtartóban egy lélegző ponyva van, ezzel tudom a garázsban letakarni, hogy ne porosodjon.

    Mi lesz a következő úti cél?

    Opel klubtag vagyok, leginkább klubtalálkozókra járok. Lesz egy találkozó a Hungaroringen májusban, tavaly is voltunk ott, lehetett menni két kört ezekkel az autókkal. Nagyon tetszett, nem mindenkinek adatik ilyen lehetőség.

    Dr. Haidekker Péter és a Rekord

    Dr. Csáthy Márta

    lapozzon vissza