Oldtimer és Youngtimer magazin
Alapítva: 2012
XIII. évfolyam 4.szám
Járművek
A Moller testvérek és Volkswagenjeik 1382
2013. május 23. (csütörtök)
Az autót a nagypapám vásárolta, ő volt az első tulajdonos. Vigyázott rá, garázsban tartotta mindig, de azért a felújításkor darabokra szedtem, és mindent kicseréltem, ami nem volt megfelelő. – meséli a tulajdonos, Moller Ferenc.
Gyerekkorában utazott benne, gondolom.
Hogyne, ezen tanultam vezetni is. Sokszor jött velem nagyapám is gyakorolni.
Ilyen színű volt eredetileg is?
Ez a gyári, eredeti színe, tengeri homok szín. Mikor újra fújtuk, leszedtük az ajtó kárpitot, ott még sértetlen volt a szín, fényes is, ahhoz kevertük.
Mi a különlegessége ennek a típusnak?
1.5-ös motorral készült, sima egy karburátoros, a későbbiekben már két karburátort raktak bele 1.6-os motorral. Még kicsi, kerek index van rajta, a 70-es években már a nagyobb indexszel gyártották, ez a kocsi ’66-os.
Épp egy Bogár találkozón vagyunk, csak Volkswagen találkozókra járnak, vagy másra is?
Mindenféle veterán találkozókra szeretünk járni, voltunk már például Egerben is 3 napos túrán.
Mi lehet ennek az autónak az utódja?
Megoszlanak a vélemények, valaki szerint a Golf, mások szerint a Passat.
Szeretne még veterán autót?
Talán jó lenne egy régebbi Bogár vagy egy T1-es busz, de tetszik a második világháborús Kübelwagen is.
Van az autóban ú.n. „majrévas”. Mennyi a végsebessége?
Hivatalosan 120 km/h. – mondja mosolyogva Ferenc.
Ön szereli? Azt mondják, a Volkswagenek működése könnyen átlátható, letisztult.
A kisebb dolgokat én magam is megoldom, de a nagyobbakat inkább szerelőre bízom. Apukám autószerelőnek tanult, úgyhogy azért magunk is újítottunk motort otthon.
Milyen jó, hogy nagypapáról unokára így megmaradt ez a kocsi.
Pedig felmerült, hogy kidobják, csak én láttam benne a veteránt anno. Gyerekkorom óta szeretem a régi kocsikat. Most, hogy kész lett, már mindenki örül, hogy nálunk maradt.
Harmadik tulajdonosa vagyok a kocsinak. A szét- és összeszerelését mi magunk csináltuk, de a szakipari munkákat, lakatosmunkát, fényezést már szakemberek. Az autó eredetlig zöld volt, de karambolos volt és nem elég szépen csinálták meg, aztán átfújták bordóra. Gondolkodtam a zöldön, de végül piros lett belőle. – kezdi Moller Ferenc testvére, Moller Gábor.
Belül milyen állapotban volt, mikor megvette?
Nem volt rossz benne a kárpit, de már kopott volt, nem mutatott jól a frissen festett autóban, inkább raktunk bele újat.
Régóta vágyott erre a kocsira?
Az egész úgy indult, hogy „megdilizett” a tesóm. Szerettem volna mindig egy cabrio autót, és akkor jött a gondolat, hogy egy veterán cabrio-t kéne csinálni. A Kharman Ghia első látásra megfogott, és addig keresgéltem, amíg találtam egy jót.
Három gyereke van, mindegyik ült már az autóban?
A legkisebb még csak 9 hónapos, ő még nem ült benne, de a fiam most is itt van velünk. Egy éve készült el az autó, azóta leginkább saját kedvünkre kocsikázunk vele ide-oda, tavaly találkozón is voltunk Esztergomban.
Dr. Csáthy Márta
lapozzon vissza
Legfrissebb híreink
2019. július 2. (kedd)
tovább..2014. július 30. (szerda)
VETERÁNOZÁS, NAGYCSALÁDDAL tovább..2012. november 1. (csütörtök)
tovább..