Élménybeszámolók

• BUSZOZÁS A SZÉL KÁLMÁN /MOSZKVA/ TÉR-ZUGLIGET ÚTVONALON 1088

2014. május 29. (csütörtök)

2013. SZEPTEMBER 29. Időutazás egy 630-as kabrió Ikaruson

Már 2012 óta szemeztünk ezzel a busszal. Az MB által üzemeltett, 1971-ben készült gyönyörű kékre (a régi BKV kékre, nem a ma szokásosra) festett nyitott városnéző busz egyedi, egyetlen darab készült belőle. Eddig mire programba iktattuk volna, gondok lettek vele, menetrendszerinti közlekedés engedély nélkül, tehát visszavonták, csak bérelni lehetett.

A 2013-as évben is valahogy mindig kimaradt a programból. Ezen a vasárnapon nem is terveztünk buszozást, csak elindultunk egy városszéli bevásárló központ felé, és a Moszkván (Szél Kálmán tér) megláttuk a buszt a megállóban. Gyorsan leparkoltunk, és megnéztük interneten (hiába, az okos telefon), ott láttuk, hogy tíz perc múlva indul, már nem érhetünk oda. A megadott telefonszámot felhívtam, hátha lehet velük egyezkedni. Ott egy műszaki ügyekért felelős úr vette föl, és megadta a sofőr számát. Felhívtam őt is, mondtam, itt vagyunk a közelben, de nem érünk oda valószínűleg. Erre azt válaszolta, megvárnak. És ekkor rohanás kezdődött, Márti Lénát babakocsiban tolva rohant, Áron a lábán, Dávidot én vittem, de megvártak bennünket (nagyon kedves). A sofőr az az Úr volt, akivel Márti már készített riportot buszokról.

Felszálltunk, elindultunk, jött a kalauz vettünk jegyet (felnőtt 600, gyerek ingyen). Az öltözékünk nem szeptember végi nyitott buszozáshoz volt való, ráadásul a sofőr tolta rendesen, közben a „Csinibaba” dalai szóltak a hangszórókból. A menetszélnek köszönhetően érdekes változáson ment át ruházatunk, Lénának volt sapkája, Márti sapka nélkül ült, Dávid fején elefántos kendője, Áronén az én fekete, nyakban hordós kendőm volt, én kapucnit viseltem. Így buszoztunk egészen a Zugligeti kempingig, itt volt a végállomás. A személyzet itt, az 58-as vendéglőben ebédelt (a vendéglő a hajdani villamos végállomásról kapta nevét, ennek az épületében van). Mi ezt már nem vártuk meg és vissz mentünk hagyományos hétköznapi tömegközlekedéssel a kocsiig.

***

Kellemes program, szép busz, kedves emberek, nem feltétlenül „kapitalisták”, én ajánlani fogom mindenkinek, remekül éreztem magam. Jó volt utazni a 158-as buszon, mert hogy száma is van, nehogy úgy járjanak mint előző évben.