Élménybeszámolók

• BERLIN, AHOGY EGY BENZINVÉRŰ LÁTTA 86

2023. augusztus 1. (kedd)

BERLIN 2023. JÚNIUS 19-26.

Idén is eljutott kis családunk Berlinben egy kis kikapcsolódásra. Berlin egyike azon városoknak, amihez különleges kapcsolat fűz, gyermek-, illetve kiskamaszkoromban sok nyáron töltöttünk ott hosszabb-rövidebb időt szüleimmel, de voltunk itt karácsonyi vásáron is, láttam leomlani a falat. Én szerettem Kelet Berlint (vagy ahogy az NDK-ban hívták, Berlint), és élveztem Nyugat Berlint (ahogy nyugaton hívták, Berlint), és ma is szeretem Berlint.

Idén is több olyan helyre eljutottunk, ami kapcsolatban van a motorizációval, de hát mit tehetne az ember a motoros jármű szülőhazájának fővárosában.

DRIVE. Volkswagen Group Forum

A DRIVE az Untern den Linden és a Friedrichstraße sarkán található, tavaly lányom kedvence volt, akárhányszor erre jártunk, be kellett nézni az itt kiállított ID BUZZ miatt. Léna egyszerűen szerelmes volt belé. Idén a teljes kiállítóteret a Porsche 75.-ik születésnapjának szentelték. Sok szép és érdekes autó volt, utcáról és versenypályáról egyaránt, a Porsche Múzeum kincseiből. Nekem legjobban a kiállító tér közepén kiállított 911-es tetszett.

VIDEÓ

Classic-Remise Berlin

A Wiebestraße-én található hajdani villamos remízből átalakított garázs, műhely, autópiac, veterános paradicsom, igazán nem is tudom, minek nevezzem, talán az utolsó az igazi. Véleményem szerin Európa egyik legnagyobb ingyenes veterán múzeuma. Rengeteg szép, érdekes, és drága autó áll itt két szinten, rekeszekben. Található itt még néhány üzlet, vendéglátó egység, illetve több restaurátor műhely, melyekbe be is lehet kukkantani. Ha az embernek kedve, illetve tárcája engedi, több tucat autóból válogathat 8-10.000 eurótól a csillagos égig. (Pont kint tartózkodásunk alatt húzták ki a 120.000.000 eurót érő 5+2 számot, én álmaimban már el is költöttem belőle itt vagy másfél, kétmilliót.). Remek program esős időre, mi valahányszor ide jövünk, esik, alapjában ez nem probléma, csak első idejövetelünkkor, 2014-ben volt ezzel gond, mikor az eső elmosta az itt rendezett Berlin-Brandenburgi veterán találkozót.

Deutsches Technikmuseum

A Német Technika Múzeumát nagyfiam nézte ki magának, és én szívesen kísértem el. Már maga az épület is sokat ígért, a homlokzatán öt emelet magasságban egy repülőgép lógott ki az utca forgalma fölé, egy a berlini légihídban részt vett Dakota. A főépület mellett két mozdonyfordító található, melyben rengeteg vasúti szerelvény, mozdonyok, kocsik, vonatok és s-bahn-ok kaptak helyet. A központi épületben volt még textil- és cukoripari, kommunikációs, hajózási és repülési kiállítás. A repüléstörténeti kiállításon repülő autó is látható volt . Hajdani vitorlázó (repülő) múltam miatt a repüléstörténeti kiállítás rendkívül tetszett. Egy gond volt, hogy a szárnyas autón kívül nem találtunk kocsit. Megkérdeztük, kiderült, egy másik épületben voltak. Átmentünk és végig néztük, mily meglepő, csupa német autó volt itt. Pathentwagen replika, Nürburg, RO80 és sok minden más az autóipar történetéből. Itt kapott még helyet az informatika történet kiállítás robot idegenvezetővel, Commodore 64-gyel és még sok mindennel, ami nekem természetes, de a tizenöt éves fiamnak már nem annyira. Itt tanítottam meg például a tárcsás telefon használatára. Nagyon érdekes volt a múzeumban, hogy mindenhol próbálták a kiállítást kézzelfoghatóvá tenni, sok minden volt interaktív, a tudást játszva próbálták átadni. Szórakoztató pár órát töltöttünk itt, míg a család másik fele az állatkertben múlatta az időt.

Mercedes Benz bemutató terem, Salzufer

Tavaly, mikor itt jártunk, Léna nem tudta kipróbálni a villanyautó pályát, mely szerdán és szombaton várja az arra fogékonyakat. (Meg akiknek a kora engedi, lányom némi jóindulattal belefért ebbe a kategoriába.). Már csak azért is érdemes ide szombaton jönni, mert nem messze a június 17. úton, a Charlottenburger Tor-nál remek bolhapiac található szombaton és vasárnap.

Na de visszatérve a Mercedes Welt-re, mint tavaly, idén is volt itt sok szép új és régi autó (itt is volt például Pathentwagen replika), aki szereti a gépkocsit, és kedveli a csillagos márkát, annak ez a kánaán. Egy, a piacon tett ebéd kitérő (a köfte tál nagyon bejött) után kicsi lányom autózott villany csillagossal, sőt, még jogosítványt is kapott, bár e szerint egy évvel fiatalabb mint, amennyi valójában.

VIDEÓ 2.

Valószínű, még sok egyéb hely van Berlinben, ami kedves lehet egy veterán kedvelőnek, én ezt a négyet emeltem ki. Véleményem szerint ezeket mindenképpen látni kell, és még költséghatékonyak is, hiszen kizárólag a múzeumba kellett belépőt fizetni (8 euró), mely napi jegy volt, és az adott napon több berlini intézménybe is érvényes lett volna. A költséghatékonyság ellenére sok érdekeset látni ezeken a helyeken, és visszatérni is mindig érdemes.