Élménybeszámolók

  • BEETLE CITY-TAVASZI RAJZÁS BUDAŐRSÖN 1109

    2013. május 23. (csütörtök)

    2013. ÁPRILIS 6.

    Április hatodikán, szombaton tartották a bogarasok (Bogarasok Magyarországi Klubja) évadnyitó tavaszi rajzásukat. Az időjárás nem ígérkezett túl jónak (idén valahogy nem nagyon akaródzott tavasznak lenni), de reggel Pesten, legalábbis a hetedik kerületben nem esett és még a nap is próbálkozott, hozzáteszem nem túl nagy sikerrel. Elindultunk otthonról, irány, Budaörs, a bevásárló központ. Ahogy haladtunk kifelé, egyre sötétebb lett az ég. Az Egér úton azt hittem, elkap bennünket az eső, de nem így lett, ha nem is napfényes de legalábbis száraz idő köszöntötte a kilátogatókat. A bogarasok azt suttogták, hogy Szepes Gábor (BMK Elnöke) intézte így, hisz megígérte.

    Mindig is vonzódtam a jó öreg bogárhoz, mint már többször leírtam valaha volt „közös tulajdonomban” egy szép zöld fehér T1-es busz, és fiatal felnőttként szívesen beszereztem volna egy bogarat, álmaim netovábbja egy kabrió volt (megjegyzem ezt most is elfogadnám, bár a klasszikus zártat is). A típus iránti szeretetem viszont korábbra datálódik, amióta az eszemet tudom a földszinten lakó Várszeghy bácsinak volt egy nagyon szép piros bogara. Itthoni Merkúr beszerzés, az öregfiú nagyon imádta, a kocsi mindig tiszta volt és szépen duruzsolt, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Természetesen én is odavoltam érte, ahogy szerintem nincs az a gyerek, aki ne szeretné ezeket a kocsikat. Volt is belőle kis autóm (ez most is van), fröccsöntött műanyag kisipari, akkoriban még nem volt ilyen választék (modell, párna, bögre, bili stb.).

    Az OT Sokadalmakról megszokott parkoló részben volt a találkozó, ahova mi nem hajthattunk be (miután nem veteránnal voltunk ez természetes szerintem), Márti szemfülességének köszönhetően egész jó helyre sikerült parkolni. Összeszedtük magunkat és besétáltunk, itt látszik mennyire fanatikusak (tisztán pozitív értelemben) a bogarasok, hiszen nekik is ugyanolyan rossz idő ígérkezett (bár bírták elnökük ígéretét) mint nekünk, mégis jöttek szép számmal és nem „csak” bogarak volt itt, jó pár Typ 2-es (a köznyelv bogár buszként aposztrofálja) több szériából, és volt Typ3-as is. Kombi, limo és ferde hátú, de egy gyönyörű nyitott Kharmann Ghia is tiszteletét tette, bár a kabrió gazdája állította, hogy ha esik, nem hozza ki, de azt, hogy nem lesz égi áldás reggel szerintem még Ő sem tudhatta. Láthattunk még Kübelwagent és egyéb VW-et is, de Porschét is.

    A rendezvényen volt szépség (külön léghűtéseseknek és vízhűtéseknek) és jelmezverseny (kocsiknak és gazdáiknak), illetve vetélkedők.

    1. Tükörből vezetés

    A próbatétel lényege, hogy egy girbe-gurba papírra rajzolt pályán egy tollat kell végigvezetni a lehető leggyorsabban és közben mindezt csak tükörben láthatja az ember (nehezebb, mint amilyennek hallatszik).

    2. 1/100

    Egy távot kell megadott idő alatt teljesíteni, és az ettől való századmásodperces eltéréseket „jutalmazzák” hibapontokkal.

    3. Zászlóra állás

    A zászlóhoz kell a legközelebb megállni, majd lemérik, és ennek tükrében pontoznak.

    4.Közlekedésbiztonsági teszt

    5. Melyiket válasszam, Golf/Bogár vetélkedő

    Készítettünk néhány riportot a VETERANLAP.HU számára, többek között egy 1966 óta a család tulajdonában lévő 1600-os kombiról és a tulaj testvérének már említett Kharmann Ghiajaról, és természetesen buszról és bogárról is. Összességében még így, kívülállóként is jól éreztem magam, a hangulat jó volt, az emberek barátságosak voltak és szívesen váltottak néhány szót másokkal, de azért a fő téma a VW volt és ez itt így volt jól.

    Kapus Krisztián

    lapozzon vissza