Címlap

  • AMTS, NEMZETKÖZI AUTÓMOBIL ÉS TUNING SHOW ELŐZETES 134

    2023. március 24. (péntek)

    BUDAPEST KŐBÁNYA VÁSÁRVÁROS, BNV 2023. MÁRCIUS 17-19.

    Magától a rendezvénytől némileg idegenkedtem sokáig, valószínűleg a tuning show miatt, képzetemben még ifjúkorom tuningjai éltek. A lakótelepek parkolóiban berhelt autó csodák, a magyar rally világban eltöltött vagy 10 év alatt tapasztalt sufni tuningolt „gépsárkányok”.

    Tavaly néztem meg a rendezvényről a Speedzone adását, ekkor láttam, hogy ezek az autók már nem azok a gépek. Ráadásul külön pavilont szenteltek a veterán autóknak. Akkor sajnos már csak utólag jöttem rá, hogy meg kellene nézni ezt a kiállítást, találkozót, jamborit, nem is tudom igazán, mi ez. Ez a rendezvény összehozza azokat az embereket, akik valamilyen módon vonzódnak az AUTÓMOBIL-hoz (bár voltak itt buszok és motorok is, nem is akár milyenek, de erről majd később). Idén tehát odafigyeltem, nehogy valamilyen módon kihagyjam. Habár szegedi gyökerei vannak, ma már a Hungexpo (ha már veteránosok vagyunk, BNV) területén kerül megrendezésre.

    Öt pavilonban és a szabadtéren is folyt megállás nélkül a show, a tematikus pavilonok az alábbiak voltak.

    "A" pavilon:

    Lényegében a kiállítás központi pavilonja, itt kaptak helyet a tuning cégek, a háttéripar standjai, a Club Scene (klubok bemutatói), és itt volt az AMTS Nagyszínpada is.

    "B", "E" pavilonok:

    Club Scene (klubok bemutatói)

    "D" pavilon:

    Ez pavilon volt számomra a legérdekesebb, hiszen itt kapott helyett a Classic Automobil Show, a veteránautó kiállítás, illetve a 50' Brothers Hot Rod Show (az elnevezés meglehetősen beszédes).

    "G" pavilon:

    Ez volt a legvegyesebb pavilon, itt voltak az importőrök kiállításai, az Elektromobilitás Expo, illetve „A magyarok a világ járműgyártásában” című kiállítás.

    A szabadtér a drift és az off road szerelmesek Mekkája volt.

    A kézhez kapott sajtóanyag tanúsága szerint a pénteki volt a kvázi sajtó, szakmai nap (Annak idején a BNV-ken nagyon szerettem a szakmai napokra kijárni. A Metrimpex, itt dolgozott édesanyám, valamelyik partnere mindig állított ki és kaptam belépőt, különösen az őszi BNV-ket szerettem, a két évente megrendezésre kerülő interplay expo miatt.), ennek ellenére meglepetten tapasztaltam, hogy már tizenhetedikén mennyire sok látogató volt kint (nem láttam még ekkor a másnapi tömeget).

    Végigjártam a pavilonokat, voltam kint pénteken és szombaton is, nem tudom, hogy valakinek, aki valamennyire is kedveli ezeket a gépeket, elég-e egyáltalán a három nap. Voltak járművek, amik előtt akár hosszabb időt is el lehetett tölteni, legyen az projekt Bugatti, egy Alvis, Ken Block Audi S1 Hoonitronja, estleg az emeletes Ikarus, vagy Méray háromkerekűje, számtalan autócsoda, kinek-kinek vérmérséklete, ízlése szerint. A show is folyamatos volt, bemutatók, drift versenyek és számtalan egyéb program. A standok élő standok voltak, ott voltak a tulajok, az alkotók, a képviselők, lehetett velük beszélni, már ha a tömegtől valaki odafért.

    Mint már említettem, pénteken sem voltak kevesen, de szombaton a dugó a Keletiig állt, az Albertirsai út a Kerepesiig egy hullámzó ember tömeg volt. Hasonló tömeget csak boldogemlékezetű gyerekkoromban láttam vasárnaponként a Derby előtt.

    Én személy szerint minden ott töltött percet élveztem, mindenkinek csak ajánlani tudom a rendezvényt, azoknak is, akik, mint én, némi előítélettel viseltettek az AMTS-sel kapcsolatban. Csak annyit tudok mondani, ne ítéljünk beidegződések alapján. Az egyes pavilonokban látottatokról külön cikkben számolok be.

    Kapus Krisztián

    Fotó: AMTS sajtóanyag

    lapozzon vissza